Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Turystyka i Rekreacja |
Studia |
II stopnia |
Profil |
Ogólnoakademicki |
Specjalność |
MUT |
Nazwa przedmiotu |
Zarządzanie turystyką w regionie (obszarach recepcji turystycznej) |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Moduł wyboru Specjalności: MENEDŻER USŁUG TURYSTYCZNYCH |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
TIR_22_I_28 - Infrastruktura turystyczna , |
Jednostka prowadząca |
Zakład Turystyki |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr hab. M. Sołtysik, prof. AWF Wrocław |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr W. Fedyk, adiunkt, |
Cel przedmiotu |
Nabycie przez studentów wiedzy w zakresie zarządzania i kreowania sfery turystyki w regionie turystycznym (obszarze recepcji turystycznej-ORT) z udziałem różnych typów organizacji, instytucji i podmiotów. Nabycie przez studentów umiejętności w zakresie opracowywania strategi i koncepcji budowania atrakcyjności turystycznej regionu, kreowania sieci kooperacji w turystyce, w środowisku interesariuszy i beneficjentów, budowania i rozwoju siły marki turystycznej ORT Zwrócenie uwagi przez studentów na konieczność działania w sferze zarządzania turystyką w regionie w sposób odpowiedzialny, przemyślany i uwzględniający interes społeczny, w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju. |
Opis przedmiotu |
Przedmiot „Zarządzanie turystyka w regionie„ adresowany jest do studentów kierunku Turystyka i Rekreacja, specjalności Menedżer w turystyce, planujących pełnienie funkcji pracowników oraz kadr menedżerskich na rynku instytucji, organizacji oraz podmiotów turystycznych (biznesowych, społecznych, samorządowych i państwowych). Zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu w formie wykładów oraz ćwiczeń kształtują specjalistyczne kompetencje menedżerskie pozwalające na pełnieni roli w zarządzaniu sferą turystyki w regionie, w obszarach zadań administracji publicznej, samorządowej czy sieci organizacji turystycznych w tym w formule DMO/ DMC czy w strukturze POT-ROT-LOT. Treści merytoryczne przedmiotu kształtują umiejętności oceny funkcji turystycznej obszaru – wskaźników, segmentacji otoczenia lokalnej marki turystycznej regionu, marki terytorialnej obszaru recepcji turystycznej – jej funkcji, celów, kapitału i wymiarów, relacji z otoczeniem interesariuszy i lokalnych beneficjentów sfery turystyki oraz zakresu konfliktów gospodarczych i społecznych w regionie ( w otoczeniu turystyki) oraz psychologicznych i społecznych aspektów rozwoju lokalnej społeczności w regionie atrakcyjnym turystycznie. |