wtorek, 29 kwietnia 2025 | Portal eORDO Omnis v. 1.116.1.5.61

Portal eORDO Omnis

Niezalogowano
Użytkownik anonimowy
Zaloguj się

AWF we Wrocławiu

Ramowy program studiów

Szczegóły przedmiotu

Wersja: 3

Informacje ogólne


Wydział

Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu

Kierunek studiów

Turystyka i Rekreacja

Studia

II stopnia

Profil

Ogólnoakademicki

Specjalność

MUT

Nazwa przedmiotu

Zarządzanie turystyką w regionie (obszarach recepcji turystycznej)

Języki w jakich jest i może być realizowany kurs

j.polski

Status przedmiotu

Moduł wyboru Specjalności: MENEDŻER USŁUG TURYSTYCZNYCH

Wymagania wstępne (lista przedmiotów)

TIR_22_I_28 - Infrastruktura turystyczna ,
PSPORT_13_I_S_05 - Podstawy zarządzania,
TIR_22_I_37 - Rynek i marketing usług turystycznych i rekreacyjnych

Jednostka prowadząca

Zakład Turystyki

Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu

dr hab. M. Sołtysik, prof. AWF Wrocław

Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia

dr W. Fedyk, adiunkt,
dr hab. M. Sołtysik, prof. AWF Wrocław

Cel przedmiotu

Nabycie przez studentów wiedzy w zakresie zarządzania i kreowania sfery turystyki w regionie turystycznym (obszarze recepcji turystycznej-ORT) z udziałem różnych typów organizacji, instytucji i podmiotów.

Nabycie przez studentów umiejętności w zakresie opracowywania strategi i koncepcji budowania atrakcyjności turystycznej regionu, kreowania sieci kooperacji w turystyce, w środowisku interesariuszy i beneficjentów, budowania i rozwoju siły marki turystycznej ORT

Zwrócenie uwagi przez studentów na konieczność działania w sferze zarządzania turystyką w regionie w sposób odpowiedzialny, przemyślany i uwzględniający interes społeczny, w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju.

Opis przedmiotu

Przedmiot „Zarządzanie turystyka w regionie„ adresowany jest do studentów kierunku Turystyka i Rekreacja, specjalności Menedżer w turystyce, planujących pełnienie funkcji pracowników oraz kadr menedżerskich na rynku instytucji, organizacji oraz podmiotów turystycznych (biznesowych, społecznych, samorządowych i państwowych).

Zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu w formie wykładów oraz ćwiczeń kształtują specjalistyczne kompetencje menedżerskie pozwalające na pełnieni roli w zarządzaniu sferą turystyki w regionie, w obszarach zadań administracji publicznej, samorządowej czy sieci organizacji turystycznych w tym w formule DMO/ DMC czy w strukturze POT-ROT-LOT. Treści merytoryczne przedmiotu kształtują umiejętności oceny funkcji turystycznej obszaru – wskaźników, segmentacji otoczenia lokalnej marki turystycznej regionu, marki terytorialnej obszaru recepcji turystycznej – jej funkcji, celów, kapitału i wymiarów, relacji z otoczeniem interesariuszy i lokalnych beneficjentów sfery turystyki oraz zakresu konfliktów gospodarczych i społecznych w regionie ( w otoczeniu turystyki) oraz psychologicznych i społecznych aspektów rozwoju lokalnej społeczności w regionie atrakcyjnym turystycznie.