Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Turystyka i Rekreacja |
Studia |
II stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Metody statystyczne w zarządzaniu w turystyce |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Moduł wyboru specjalności - Organizator przedsięwzięć turystycznych |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
SD_19_III_02 - Statystyka w badaniach naukowych |
Jednostka prowadząca |
Zakład Turystyki |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr A. Karpiński, asystent |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr hab. inż. M. Kołodziej, adiunkt |
Cel przedmiotu |
C1 - uświadomienie, że zarządzenie, prowadzenie działalności gospodarczej, a w tym i związanej z turystyką jako całością, lub jej poszczególnych aspektów wymaga monitorowania szerokiego zakresu zagadnień związanych z jego funkcjonowaniem oraz jego bliższym i dalszym otoczeniem, C2 - wskazanie na potrzebę wykorzystywania w ocenie funkcjonowania i przyszłych perspektyw, źródeł własnych, pochodzących z funkcjonowania podmiotu gospodarczego, ale również ogólnie dostępnych, czy też pozyskiwanych na drodze wywiadu, ankiety czy też uogólnień pochodzących ze środków masowego przekazu i / lub literatury przedmiotu, C3 - podkreślenie znaczenia czynników lokalizacji danego rodzaju działalności gospodarczej oraz determinowania funkcjonowania podmiotu gospodarczego od zróżnicowania przestrzennego zjawisk demograficznych, społecznych, ekonomicznych i wzajemnych między nimi relacji, w tym i przestrzennych. |
Opis przedmiotu |
Przedmiot
będzie realizowany w formie zajęć kameralnych, z dominacją ćwiczeń, mających za
zadanie w głównej mierze zwrócić uwagę, że funkcjonowanie podmiotu
gospodarczego, a szczególnie jego funkcjonowanie uwarunkowane jest zmiennymi
czynnikami. Dotyczą one zarówno uwarunkowań wewnętrznych, leżących po stronie
firmy (zmiany, innowacje, wprowadzanie ulepszeń) oraz zewnętrznych (relacja
pomiędzy popytem a podażą, konkurencja, preferencje, moda, styl życia itp.).
Podkreśleniu ulegnie znaczenie czynników lokalizacji danego rodzaju
działalności gospodarczej oraz determinowania funkcjonowania podmiotu
gospodarczego, w zależności od zróżnicowania przestrzennego zjawisk
demograficznych, społecznych, ekonomicznych i wzajemnych między nimi relacji, w
tym i przestrzennych. |