poniedziałek, 2 grudnia 2024 | Portal eORDO Omnis v. 1.116.1.5.61

Portal eORDO Omnis

Niezalogowano
Użytkownik anonimowy
Zaloguj się

AWF we Wrocławiu

Ramowy program studiów

Szczegóły przedmiotu

Wersja: 3

Informacje ogólne


Wydział

Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu

Kierunek studiów

Turystyka i Rekreacja

Studia

II stopnia

Profil

Praktyczny

Specjalność

-----

Nazwa przedmiotu

Metody statystyczne w zarządzaniu w turystyce

Języki w jakich jest i może być realizowany kurs

j.polski

Status przedmiotu

Moduł wyboru specjalności - Organizator przedsięwzięć turystycznych

Wymagania wstępne (lista przedmiotów)

SD_19_III_02 - Statystyka w badaniach naukowych

Jednostka prowadząca

Zakład Turystyki

Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu

mgr A. Karpiński, asystent

Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia

dr hab. inż. M. Kołodziej, adiunkt

Cel przedmiotu

C1 - uświadomienie, że zarządzenie, prowadzenie działalności gospodarczej, a w tym i związanej z turystyką jako całością, lub jej poszczególnych aspektów wymaga monitorowania szerokiego zakresu zagadnień związanych z jego funkcjonowaniem oraz jego bliższym i dalszym otoczeniem,

C2 - wskazanie na potrzebę wykorzystywania w ocenie funkcjonowania i przyszłych perspektyw, źródeł własnych, pochodzących z funkcjonowania podmiotu gospodarczego, ale również ogólnie dostępnych, czy też pozyskiwanych na drodze wywiadu, ankiety czy też uogólnień pochodzących ze środków masowego przekazu i / lub literatury przedmiotu,

C3 - podkreślenie znaczenia czynników lokalizacji danego rodzaju działalności gospodarczej oraz determinowania funkcjonowania podmiotu gospodarczego od zróżnicowania przestrzennego zjawisk demograficznych, społecznych, ekonomicznych i wzajemnych między nimi relacji, w tym i przestrzennych.

Opis przedmiotu

Przedmiot będzie realizowany w formie zajęć kameralnych, z dominacją ćwiczeń, mających za zadanie w głównej mierze zwrócić uwagę, że funkcjonowanie podmiotu gospodarczego, a szczególnie jego funkcjonowanie uwarunkowane jest zmiennymi czynnikami. Dotyczą one zarówno uwarunkowań wewnętrznych, leżących po stronie firmy (zmiany, innowacje, wprowadzanie ulepszeń) oraz zewnętrznych (relacja pomiędzy popytem a podażą, konkurencja, preferencje, moda, styl życia itp.). Podkreśleniu ulegnie znaczenie czynników lokalizacji danego rodzaju działalności gospodarczej oraz determinowania funkcjonowania podmiotu gospodarczego, w zależności od zróżnicowania przestrzennego zjawisk demograficznych, społecznych, ekonomicznych i wzajemnych między nimi relacji, w tym i przestrzennych.