Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Turystyka i Rekreacja |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
--- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Wychowanie fizyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł : Przedmioty do wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Zakład Pływania |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr W. Bigiel, asystent |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr J. Nosal, adiunkt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Zapoznanie studentów z halową piłką nożną oraz środkami ruchowymi charakterystycznymi dla tej dyscypliny oraz przepisami gry.2. Poszerzenie metodycznych umiejętności, postrzeganych jako kompetencje do prowadzenia zajęć z zespołowych gier sportowych.3. Zapoznanie ze sposobami kierowania zespołem podczas gry w halową piłkę nożną |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Halowa piłka nożna we współczesnej kulturze fizycznej występuje w sporcie, rekreacji ruchowej i na lekcji wychowania fizycznego. Jest jedną z dyscyplin realizowanych w hali sportowej. Zawodnicy, uczniowie,studenci, osoby uczestniczące w tej pięknej grze rozwijają wiele zdolności osobniczych niezbędnych do życia w społeczeństwie. Wśród nich istotne wydają się zdolności umysłowe, m.in. takie jak przewidywanie,myślenie, podejmowanie decyzji. Nie bez znaczenia są też kształtowane zdolności motoryczne i prospołeczne. Halowa piłka nożna, która powstała w 1930 roku jest sportem uprawianym w każdym zakątku świata. Grają w nią dzieci, młodzież i ludzie dorośli. Aktywne w niej uczestnictwo wyzwala pozytywne emocje związane z dążeniem do osiągania sukcesu (wygranej). Przedmiot składa się z 15 jednostek tematycznych, gdzie każda z nich jest realizowana w formie dyskusji kierowanej obejmującej zagadnienia teoretyczne oraz w formie ćwiczeń praktycznych na hali sportowej, podczas których student doświadcza umiejętności gry w ataku i w obronie stosując określoną organizację gry i ujawniając własną osobowość. To wszystko powoduje, że warto poznać tę wspaniałą dyscyplinę sportu i aktywnie w niej uczestniczyć. |