Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
Logorytmika |
Nazwa przedmiotu |
Metodyka prowadzenia zajęć logorytmicznych |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenie zajęć) - Specjalność do wyboru: LOGORYTMIKA |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Zakład Metodyki Szkolnej Kultury Fizycznej |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr A. Wójcik-Grzyb, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr A. Wójcik-Grzyb, adiunkt |
Cel przedmiotu |
Przygotowanie studentów do projektowania zajęć logarytmicznych w oddziałach przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowanie studentów do projektowania zajęć logarytmicznych w różnych grupach dysfunkcyjnych. Przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć logarytmicznych dla określonego zaburzenia mowy w oddziałach przedszkolnych, edukacji wczesnoszkolnej oraz grupach dysfunkcyjnych. |
Opis przedmiotu |
Przedmiot przeznaczony dla studentów studiów I stopnia WF na specjalności logorytmika. Zajęcia mają poszerzyć warsztat studenta o aktywne metody terapeutyczne, których istotą jest ścisły związek ruchu z muzyką łączonych z rytmizowanym mówieniem i śpiewem oraz charakterystycznym instrumentarium. Student będzie potrafił przeprowadzić podstawowe ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny (mikroruchy), podnoszące sprawność motoryczną (makroruchy) oraz ćwiczenia oddechowe niezbędne do wytworzenia prawidłowego toru oddechowego podczas mówienia ale też konieczne w pracy z dziećmi dysfunkcyjnymi. Będzie potrafił zaprojektować i poprowadzić zajęcia logorytmiczne w zróżnicowaniu na wiek i rodzaj dysfunkcji czy zaburzenia u dzieci. Będzie kompetentny do prowadzenia zajęć stymulujących rozwój mowy u dzieci w różnym wieku. Będzie znał cele, funkcje i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć ruchowych, logorytmicznych wspomagających rozwój i terapię mowy oraz posiadał niezbędną wiedzę z zakresu psychospołecznych podstaw rozwoju i zaburzeń mowy. |