Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Zabawy i tańce w profilaktyce wad wymowy |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
----- |
Status przedmiotu |
Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenie zajęć) - Specjalność do wyboru: LOGORYTMIKA |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Zakład Metodyki Szkolnej Kultury Fizycznej |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr A. Malska-Śmiałowska, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr A. Malska-Śmiałowska, adiunkt |
Cel przedmiotu |
Wyposażenie studenta w umiejętności potrzebne do organizowania i prowadzenia zabaw ruchowych i tańców w czasie realizacji zajęć z profilaktyki wad wymowy z dziećmi i młodzieżą. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności potrzebne do formułowania celów realizowanych przez poszczególne zabawy ruchowe i tańce w odniesieniu do potrzeb i możliwości uczestników. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji określonych celów operacyjnych w czasie pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie profilaktyki wad wymowy. Wyposażenie studenta w umiejętności modyfikowania sposobu organizacji poszczególnych zabaw ruchowych i tańców odpowiednio do realizowanych celów, warunków ich realizacji i potrzeb uczestników. |
Opis przedmiotu |
Przedmiot jest realizowany w formie praktycznych ćwiczeń w sali gimnastycznej. W pierwszej części semestru studenci poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych i tańcach organizowanych przez nauczyciela akademickiego poznają specyfikę organizacji tańców i zabaw możliwych do zastosowania w profilaktyce wad wymowy. Uczą się:
W drugiej części semestru studenci poprzez przygotowanie zestawu zabaw lub tańców realizujących określone cele profilaktyki wad wymowy oraz praktyczne przeprowadzenie wybranej zabawy lub tańca, wykazują się umiejętnością: 1. Doboru zabaw i gier ruchowych pod kątem potrzeb rozwojowych dziecka oraz do realizacji ustalonych potrzeb w zakresie profilaktyki wad wymowy 2. Modyfikowania zabaw i gier ruchowych w zależności od warunków, celów i możliwości uczestników, 3. Zorganizowania i przeprowadzenia zabawy ruchowej lub tańca |