Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Teoria i metodyka zespołowych gier sportowych / 4 sem. |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Przygotowanie kierunkowe |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Zakład Zespołowych Gier Sportowych |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr M. Ściślak, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr M. Ściślak, adiunkt |
Cel przedmiotu |
Przekazanie studentom wiedzy i umiejętności niezbędnych do identyfikacji i kształcenia jednostek uzdolnionych. Przygotowanie do: stosowania wybranej odmiany gry w piłkę siatkową jako środka wspomagającego psychomotoryczny rozwój dzieci i młodzieży; realizacji procesu treningowego na etapie szkolenia wstępnego i podstawowego; organizacji i prowadzenia współzawodnictwa na różnym poziomie mistrzostwa sportowego. Zapoznanie z grą w unihokeja oraz wyposażenie w podstawową wiedzę z
zakresu gry w unihokeja – metodyka nauczania wyróżnionych czynności
ruchowych w unihokeju, umiejętność wykorzystania poznanych czynności
oraz form gier do praktycznej realizacji określonych zajęć
przedmiotowych. |
Opis przedmiotu |
Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do identyfikacji i kształcenia jednostek uzdolnionych oraz przygotowania studentów do zastosowania wybranej odmiany gry w piłkę siatkową jako środka wspomagającego psychomotoryczny i prospołeczny rozwój dzieci i młodzieży. Kryteria doboru i selekcji dzieci do dyscypliny; metodyczne aspekty procesu kształcenia uzdolnionego gracza; organizacja zawodów sportowych, znajomość przepisów gry i umiejętność praktycznego sędziowania. Unihokej jako źródło informacji o grze: fazy gry – atak, obrona;
sytuacje występujące podczas gry; działania, pozycje w grze. Teoria i
metodyka działań występujących podczas gry w unihokeja (działania
indywidualne). |