Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
Trener przygotowania motorycznego |
Nazwa przedmiotu |
Teoria i metodyka zespołowych gier sportowych i piłek edukacyjnych / 1 sem. |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Przygotowanie kierunkowe |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Zakład Zespołowych Gier Sportowych |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr A. Dudkowski, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr I. Cichy, adiunkt, |
Cel przedmiotu |
Poznanie metodyki nauczania czynności ruchowych wykorzystywanych podczas gry w pikę ręczną; przepisy gry w piłkę ręczną; rozumienie znaczenia oceny i kontroli oraz samooceny i samokontroli umiejętności motorycznych z piłki ręcznej w procesie edukacji fizycznej. Student potrafi zorganizować, przeprowadzić i omówić ćwiczenia, zabawy i gry w piłkę ręczną uwzględniając umiejętności motoryczne, jakie powinien nabyć uczestnik oraz rozwój jego właściwości osobowościowych (w tym ujawnianie zachowań asertywnych, empatycznych); modyfikować ćwiczenia, zabawy i gry w piłkę ręczną w zależności od warunków, celów, wieku i możliwości uczniów; budować sprawną komunikację między uczestnikami zajęć; dokonywać oceny i kontroli ich poziomu umiejętności motorycznych z piłki ręcznej; wdrażać uczestników zajęć ruchowych do samooceny i samokontroli w tym samym zakresie; organizować współzawodnictwo w piłce ręcznej i w jej odmianach oraz sędziować w zakresie podstawowym grę. Umożliwienie nabycia umiejętności niezbędnych do sprawnego i bezpiecznego przeprowadzenia zajęć z dużą liczbą piłek; doboru zabaw i gier ruchowych z piłkami edukacyjnymi do indywidualnych możliwości intelektualnych i ruchowych uczniów, umiejętności niezbędnych przy tworzeniu zadań ruchowo-umysłowych wykorzystując piłki edukacyjne. |
Opis przedmiotu |
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę pedagogiczną i metodyczną z zakresu piłki ręcznej ukierunkowaną na pracę wychowawczą i dydaktyczną z dziećmi i młodzieżą. Zapoznanie przyszłych nauczycieli z metodyką nauczania głównych i pomocniczych czynności ruchowych charakterystycznych dla gry w piłkę ręczną. Wyposażenie studentów w podstawowe umiejętności przygotowania i realizowania zajęć z piłki ręcznej. Wyposażenie studentów w niezbędne umiejętności do sprawnego komunikowania się podczas zajęć ruchowych ukierunkowanych na piłkę ręczną. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę z zakresu dokonywania oceny i kontroli oraz samooceny i samokontroli nabywanych umiejętności motorycznych z piłki ręcznej. W ramach przedmiotu student pozna zabawy integracyjne z piłkami edukacyjnymi EDUball. Alfabet - zabawy o charakterze orientacyjno-porządkowym. Ćwiczenia i zabawy z piłkami edukacyjnymi EDUball rozwijające umiejętność rachowania. Współpraca w grupie - zabawy z piłkami edukacyjnymi rozwijające myślenie abstrakcyjne. Rywalizacja - na przykładzie "wyścigów rzędów. Piłki edukacyjne EDUball w edukacji wczesnoszkolnej. |