Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu |
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Specjalizacja instruktorska: Instruktor Sportu - dyscyplina Tenis |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
SPECJALIZACJA INSTRUKTORSKA - INSTRUKTOR SPORTU lub INSTRUKTOR REKREACJI na I i II st. studiów WF (student II st. studiów wybiera jedną specjalizację, inną -niż na I st. studiów) |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Zakład Dydaktyki Sportu |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr M. Nowak, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr M. Lewandowski, adiunkt, |
Cel przedmiotu |
C1 Umożliwienie zdobycia wiedzy o dyscyplinie tenis w kontekście uwarunkowań historycznych oraz z punktu widzenia jej organizacji na świecie oraz umożliwienie zdobycia wiedzy formalnej w zakresie znajomości przepisów regulujących organizacyjne aspekty funkcjonowania tenisa w Polsce. C2 Umożliwienie zdobycia wieloaspektowej wiedzy o specyficznych własnościach dyscypliny tenis będące przedmiotem dociekań z zakresu medycyny, fizjologii, biomechaniki i fizyki oraz nauk społecznych, stanowiące podstawę do prowadzenia dialogu ze zrozumieniem z przedstawicielami wymienionych obszarów nauki, pełniących funkcję wspomagającą szeroko rozumianego procesu treningowego. C3 Umożliwienie zdobycia wiedzy o aspektach metodycznych procesu nauczania umiejętności technicznych oraz umiejętności gry w tenisa w odniesieniu do uczestników będących w różnym wieku oraz posiadających zróżnicowane umiejętności początkowe (wyjściowe). C4 Umożliwienie nabywania umiejętności bezpiecznego planowania, realizowania oraz kontrolowania procesu naboru i selekcji, nauczania, doskonalenia oraz aplikowania umiejętności ruchowych i umiejętności gry do warunków rywalizacji sportowej w dyscyplinie tenis. C5 Umożliwienie nabywania umiejętności organizowania współzawodnictwa tenisowego uwzględniające jego zróżnicowane cele (sport, wychowanie fizyczne, rekreacja oraz sport osób niepełnosprawnych), adekwatnie do wieku i poziomu sportowego uczestników współzawodnictwa. C6 Umożliwienie nabywania kompetencji społecznych przejawiających się w sprawności organizacyjnej, komunikatywności, empatii, a także asertywności w relacjach uczący - uczeń, organizator - uczestnik, sędzia - zawodnik, animator - beneficjent, itp. |
Opis przedmiotu |
Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające zapoznanie się przez studentów z problematyką bezpiecznego organizowania, realizowania oraz kontrolowania procesu nauki, doskonalenia oraz praktycznego aplikowania umiejętności ruchowych i gry w dyscyplinie tenis, doskonalenie technicznych umiejętności indywidualnych i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć metodycznych, oraz wynikających z realizacji zadań organizatora i wykonawcy wydarzeń sportowych (współzawodnictwa), zdobycie kompetencji sprawnego komunikowania się z uczestnikami procesu szkolenia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku szkolnym. |