Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Fizjoterapia |
Studia |
Jednolite Magisterskie |
Profil |
Ogólnoakademicki |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Zarządzanie i marketing |
|
|
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j. angielski, |
Status przedmiotu |
Przedmioty programowe |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
PFIZ_12_II_S_23 - Ekonomia i systemy ochrony zdrowia, |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr hab. A. Chwałczyńska, prof. AWF Wrocław |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr hab. A. Chwałczyńska, prof. AWF Wrocław |
Cel przedmiotu |
|
Opis przedmiotu |
Podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania: pojęcie zarządzania, historia (ewolucja) zarządzania, różne formy zarządzania w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Struktura organizacyjna w firmie, opracowanie zapotrzebowania kadrowego, zarządzanie zasobami ludzkimi. Podstawowe zagadnienia dotyczące marketingu, marketing bezpośredni. Biznes plan: podstawowe zagadnienia dotyczące zasad sporządzania biznes planu, analiza sytuacji firmy: zasady przeprowadzania analiz sytuacyjnych. Opracowanie schematu organizacyjnego firmy, opis stanowiska pracy, zasady rekrutacji pracowników Koszty działania działu fizjoterapeutycznego, działalności gospodarczej Opracowanie biznes planu dla nowego przedsięwzięcia w istniejącej firmie, opracowanie kosztorysu nowego przedsięwzięcia Elementy marketingu bezpośredniego – formy reklamy, zasady jes wyboru, opracowanie graficzne reklamy |