wtorek, 21 stycznia 2025 | Portal eORDO Omnis v. 1.116.1.5.61

Portal eORDO Omnis

Niezalogowano
Użytkownik anonimowy
Zaloguj się

AWF we Wrocławiu

Ramowy program studiów

Szczegóły przedmiotu

Wersja: 1

Informacje ogólne


Wydział

Wydział Fizjoterapii

Kierunek studiów

Fizjoterapia

Studia

I stopnia

Profil

Praktyczny i ogólnoakademicki

Specjalność

-----

Nazwa przedmiotu

Podstawy treningu zdrowotnego i sportowego




Języki w jakich jest i może być realizowany kurs

j.polski

Status przedmiotu

Przedmioty do wyboru (student wybiera jeden przedmiot w semestrze)

Wymagania wstępne (lista przedmiotów)

-----

Jednostka prowadząca

Wydział Fizjoterapii

Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu

dr M. Kałwa, adiunkt

Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia

dr R. Gumienna, asystent,
dr M. Kałwa, adiunkt

Cel przedmiotu

  1. Zapoznanie studenta z celami treningu sportowego i zdrowotnego. Określenie podobieństw treningu zdrowotnego do innych dziedzin kultury fizycznej i różnic wynikających z celów oraz metodyki treningu.  
  2. Nauka planowania i przeprowadzenia jednostki treningowej do wybranego tematu skierowanego na poprawę określonych parametrów motorycznych lub zdrowia.
  3. Nauka wyznaczania i realizowania celów w cyklach średnich i długich. Umiejętność aplikacji metodyki ćwiczeń pochodzących z innych dziedzin KF do praktyki  treningu zdrowotnego.



Opis przedmiotu

Przedmiot „Podstawy treningu zdrowotnego i sportowego” przygotowuje studenta do realizowania zaplanowanej, systematycznej i cyklicznej aktywności fizycznej, jako uzupełnienie procesu fizjoterapii (szczególnie kinezyterapii) z osobami dorosłymi w ramach zajęć indywidualnych i grupowych. Trening zdrowotny uwzględnia możliwości aplikacji metodyki ćwiczeń z różnych dziedzin KF do praktyki treningu skupiającego się na wybranym celu zdrowotnym. Dobrana tematyka uwzględnia priorytety form ruchu dla zdrowia, uniwersalność ich stosowania i kompleksowe oddziaływanie na pacjenta. Szczególnie podkreśla się bezpieczeństwo, zachowania zdrowotne i estetykę ruchu.