Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Fizjoterapia |
Studia |
I stopnia |
Profil |
--- |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Golf |
|
|
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Przedmioty do wyboru (student wybiera jeden przedmiot w semestrze), Przedmioty do wyboru z aktywności fizycznej (student wybiera jeden przedmiot w semestrze) |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr K. Kałużny, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr K. Kałużny, adiunkt |
Cel przedmiotu |
Celem przedmiotu jest zapoznanie oraz propagowanie wśród studentów golfa – nauczanie metodyki wyróżnionych czynności ruchowych w dyscyplinie, podstawowych umiejętności prowadzenia i organizowania zajęć. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę pedagogiczną i metodyczną z zakresu zespołowych gier sportowych |
Opis przedmiotu |
Zapoznanie studentów z cyklem rozgrywek w golfie oraz techniką gry.
Rozgrywka w golfie polega na zaliczeniu przez zawodnika wszystkich
dołków na polu. Student przemieszcza się do miejsca, gdzie piłka się
zatrzymała, i wykonuje kolejne uderzenie. Cykl jest powtarzany aż do
momentu umieszczenia piłki w dołku. Technika gry - kluczowym elementem
gry jest samo uderzenie. Jest ono wykonywane za pomocą specjalnego
zestawu kijów. W momencie uderzenia zawodnik trzyma kij oburącz, stoi
bokiem do kierunku przyszłego lotu piłki, w lekkim rozkroku. Piłka
znajduje się kilkadziesiąt centymetrów od jego stóp. Uderzenie polega na
wykonaniu zamachu kijem zza głowy, połączonego z wykonaniem
ćwierćobrotu w pasie. Wykonanie uderzenia nie wymaga dużej siły - dobrze
technicznie wykonane uderzenie wykorzystuje energię kinetyczną, jaką w
naturalny sposób osiąga główka kija na skutek prawidłowo wykonanego
zamachu. Zadaniem gracza jest nie tyle użycie siły swoich mięśni, aby
jak najmocniej uderzyć w piłkę, ile skierowanie ruchu kija w odpowiednim
kierunku i pozwolenie mu "samemu" wykonać jego "pracę". |