Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Fizjoterapia |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Praktyka kliniczna |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
----- |
Status przedmiotu |
Praktyka |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
prof. dr hab. K. Rożek-Piechura, prof. zw. |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
----- |
Cel przedmiotu |
Studenckie praktyki zawodowe są elementem dydaktyki na Wydziale Fizjoterapii na stałe wpisanym w standardy nauczania. Rola tej formy kształcenia jest szczególnie ważna w przygotowaniu do bezpośredniej pracy z ludźmi chorymi lub niepełnosprawnymi, w której oprócz gruntownej wiedzy niezbędna jest umiejętność nawiązywania kontaktu z pacjentami oraz indywidualne postępowanie przy stosowaniu różnorodnych procedur fizjoterapeutycznych. Celem praktyk zawodowych jest więc nabywanie pierwszych doświadczeń oraz próby podejmowania samodzielnych decyzji pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty, który z jednej strony ma za zadanie dbać o poprawne wykonywanie zabiegów, z drugiej natomiast – stworzyć poczucie bezpieczeństwa studentom i pacjentowi. |
Opis przedmiotu |
Program praktyki z fizjoterapii klinicznej w dysfunkcjach narządu ruchu - (200 godz.) po semestrze IV 1. Udział w ogólnomedycznych badaniach diagnostycznych prowadzonych na potrzeby fizjoterapii. 2. Dobór odpowiednich metod leczniczego usprawniania chorych na podstawie badań diagnostycznych. 3. Praktyczne usprawnianie chorych z różnymi jednostkami chorobowymi pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 4. Samodzielne wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych w warunkach oddziału klinicznego pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 5. Prowadzenie dokumentacji usprawniania chorych. 6. Nabywanie umiejętności przygotowywania konspektów z fizjoterapii klinicznej. 7. Zapoznawanie się z zasadami pracy fizjoterapeuty w ramach zespołu rehabilitacyjnego, tzn. z lekarzem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką itd. 8. Nauka czytania rozpoznań lekarskich, epikryzy oraz wypisów szpitalnych. Program praktyki z fizjoterapii klinicznej po semestrze V- (200 godz.) w specjalnościach klinicznych z chorób wewnętrznych i dysfunkcjach narządu ruchu (doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji) 1. Udział w ogólnomedycznych badaniach diagnostycznych prowadzonych na potrzeby fizjoterapii. 2. Dobór odpowiednich metod leczniczego usprawniania chorych na podstawie badań diagnostycznych. 3. Praktyczne usprawnianie chorych z różnymi jednostkami chorobowymi pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 4. Samodzielne wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych w warunkach oddziału klinicznego pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 5. Prowadzenie dokumentacji usprawniania chorych. 6. Nabywanie umiejętności przygotowywania konspektów z fizjoterapii klinicznej. 7. Zapoznawanie się z zasadami pracy fizjoterapeuty w ramach zespołu rehabilitacyjnego, tzn. z lekarzem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką itd. 8. Nauka czytania rozpoznań lekarskich, epikryzy oraz wypisów szpitalnych. Program praktyki z fizjoterapii klinicznej (150 godz.) w trakcie VI semestru wykorzystujący wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobyte na przedmiotach kierunkowych i przygotowujące do praktycznego wykonywania zawodu fizjoterapeuty 1. Udział w ogólnomedycznych badaniach diagnostycznych prowadzonych na potrzeby fizjoterapii. 2. Dobór odpowiednich metod leczniczego usprawniania chorych na podstawie badań diagnostycznych. 3. Praktyczne usprawnianie chorych z różnymi jednostkami chorobowymi pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 4. Samodzielne wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych w warunkach oddziału klinicznego pod nadzorem dyplomowanego fizjoterapeuty. 5. Prowadzenie dokumentacji usprawniania chorych. 6. Nabywanie umiejętności przygotowywania konspektów z fizjoterapii klinicznej. 7. Zapoznawanie się z zasadami pracy fizjoterapeuty w ramach zespołu rehabilitacyjnego, tzn. z lekarzem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką itd. 8. Nauka czytania rozpoznań lekarskich, epikryzy oraz wypisów szpitalnych. |