Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Fizjoterapia |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny i ogólnoakademicki |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu: reumatologia |
|
|
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Przedmioty Kierunkowe |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
PFIZ_12_I_S_07 - Anatomia prawidłowa funkcjonalna, |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
prof. dr hab. Z. Wrzosek, prof. zw. |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
mgr M. Bienias-Jędrzejewska, wykładowca, |
Cel przedmiotu |
C1 Uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw klinicznych (etiopatogenezy, epidemiologii, symptomatologii, diagnostyki, leczenia i rokowania) chorób reumatycznych. C2 Zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie badania podmiotowego i przedmiotowego pacjentów ze schorzeniami reumatologicznymi i oceny ich stanu klinicznego. C3 Nabycie umiejętności wykonywania odpowiednio dobranych procedur fizjoterapeutycznych u pacjentów z chorobami reumatycznymi. C4 Uzyskanie umiejętności właściwego korzystania z dokumentacji medycznej pacjentów, kontrolowania efektów tych działań wraz z odpowiednią dokumentacją. C5 Zdobycie umiejętności kontrolowania efektów przeprowadzanych procedur fizjoterapeutycznych i ich odpowiedniego dokumentowania. |
Opis przedmiotu |
Fizjoterapia kliniczna w reumatologii to przedmiot, który daje studentowi możliwość zdobywania wiedzy w zakresie schorzeń i dysfunkcji wynikających z patologii w obrębie narządu ruchu. Pozwala na pozyskanie umiejętności praktycznych w zakresie podmiotowej i przedmiotowej oceny pacjentów leczonych zachowawczo lub operacyjnie. Każda osoba uczestnicząca w zajęciach nabywa umiejętności wdrożenia odpowiednio dobranych środków w postępowaniu fizjoterapeutycznym u osób ze schorzeniami reumatologicznymi z uwzględnieniem aktualnego stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta. Student nabywa umiejętności kontrolowania efektów tych działań wraz z odpowiednią ich dokumentacją. |