Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Nauk o Sporcie |
|||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Sport |
|||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
|||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Trening zdrowotny |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
----- |
|||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł przedmiotów podstawowych i kierunkowych |
|||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
|||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Dydaktyki Sportu |
|||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr M. Kałwa, adiunkt |
|||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr M. Kałwa, adiunkt |
|||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Zapoznanie studenta z celami treningu zdrowotnego, określenie podobieństw i różnic treningu zdrowotnego i innych dziedzin kultury fizycznej oraz wynikającej z nich metodyki ćwiczeń. Nauka planowania i prowadzenia jednostki treningu zdrowotnego do wybranego tematu skierowanego na poprawę wybranych parametrów zdrowia. Nauka wyznaczania i realizowania celów w treningu zdrowotnym poprzez wybrane formy aktywności ruchowej. Umiejętność aplikacji metodyki ćwiczeń pochodzących z innych dziedzin KF do praktyki treningu zdrowotnego. |
|||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot „Trening zdrowotny” przygotowuje studenta do realizowania zaplanowanej i systematycznej aktywności z osobami dorosłymi w ramach zajęć indywidualnych i grupowych. Wskazuje na podobieństwa treningu zdrowotnego do innych dziedzin kultury fizycznej oraz na różnice wynikające głównie z celowości działania i charakteru obciążeń. Określa możliwości aplikacji metodyki ćwiczeń z różnych dziedzin KF do praktyki treningu zdrowotnego skupiającego się na wybranym celu zdrowotnym. Dobrana tematyka uwzględnia priorytety form ruchu dla zdrowia, uniwersalność ich stosowania i kompleksowe oddziaływanie na uczestnika. Szczególnie podkreśla się bezpieczeństwo, zachowania zdrowotne i edukację zdrowotną. |