Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Nauk o Sporcie |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Sport |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Atletyka terenowa |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł wyboru specjalności - Trener Personalny. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr L. Korzewa, adiunkt |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr A. Czeczkowska, wykładowca, |
|||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
C1 - Zwrócenie uwagi na znaczenie środowiska przyrodniczego dla prawidłowego rozwoju psychofizycznego człowieka. C2 - Wskazanie możliwości wykorzystania form ruchowych charakterystycznych dla zajęć organizowanych w terenie, z wykorzystaniem jego ukształtowania oraz specyficznych, niestandardowych "przyrządów" i "przyborów", do kształceni wszechstronnej sprawności motorycznej oraz umiejętności utylitarnych i sportowych. C3 - Umożliwienie zdobycia wiedzy i umiejętności na temat wykorzystania zabaw i gier terenowych dla wspomagania harmonijnego rozwoju psychofizycznego ich uczestników. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające zapoznanie się studentów z wiedzą na temat znaczenia oraz możliwości wykorzystania terenu (form jego ukształtowania, "przyrządów" i "przyborów" w nim znajdujących się) i charakterystycznych czynności ruchowych możliwych do zrealizowania w terenie (biegi, skoki, rzuty, pełzania, ćwiczenia równoważne, zwisy, podciągania, przenoszenie ciężarów itp), do właściwego oddziaływania na rozwój psychofizyczny człowieka. Wskazuje na możliwości wykorzystania tych form do kształcenia zdolności motorycznych i wybranych elementów techniki konkurencji i dyscyplin sportowych. Zapoznaje z zasadami doboru, organizacji przeprowadzenia zabaw i gier terenowych w zależności od wieku, poziomu sprawności, możliwości organizacyjnych i finansowych. Zajęcia prowadzone są w formie seminaryjnej i laboratoryjnej. |