Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Nauk o Sporcie |
|||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Sport |
|||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
|||||||||||||||||||
Profil |
Ogólnoakademicki |
|||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Marketing w sporcie |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j. angielski, |
|||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł przedmiotów podstawowych i kierunkowych |
|||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
|||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie |
|||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr W. Idzikowski, adiunkt |
|||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr W. Idzikowski, adiunkt |
|||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Pozyskanie wiedzy i niezbędnych umiejętności aplikacyjnych z zakresu
nowoczesnych koncepcji marketingowych w sporcie. Ze szczególną uwagą potraktowane zostaną nowoczesne technologie IT w marketingu sportowym. 1. Pozyskanie wiedzy w formie podstawowych pojęć, kategorii, instrumentów, koncepcji, w zakresie marketingu, z uwzględnieniem nowych koncepcji. 2. Nabycie podstawowych umiejętności samoanalizy studenta i rozumienia współczesnych zmian w marketingu i jego roli w życiu społeczno – gospodarczym. 3. Pozyskanie niezbędnych umiejętności aplikacyjnych poznanych zasad i koncepcji marketingowych w samodzielnym życiu społeczno-ekonomicznym. |
|||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Marketing to zarządzanie korzystnymi (przynoszącymi zysk) relacjami z klientem (Amstrong G., Kotler P.), jest on niezbędny do sprawnego funkcjonowania działalności gospodarczej. Przedmiot Marketing w Sporcie pozwala na nabycie wiedzy dotyczącej tego jak dzięki działaniom marketingowym: - zwiększać zainteresowanie oferowanym produktem sportowym, - wyróżniać go spośród działań konkurencji, - prowadzić zyskowną działalność w branży sportowej.Organizacja zajęć oparta jest na procesie przedstawiania teorii z zakresu wskazanej tematyki oraz na jej podstawie budowaniu umiejętności praktycznej implementacji w warunkach quazi-rynkowych. Student, który przyswoił wiedzę z zakresu marketingu, będzie miał możliwość podczas ćwiczeń - w warunkach laboratoryjnych - sprawdzić możliwości implementacji wiedzy w rzeczywistość biznesową. Dominującą forma prowadzenia zajęć są wykłady oraz ćwiczenia - warsztaty. Praca grupowa zastosowana przy rozwiązywaniu problemu z zakresu przedmiotu ma za zadanie pobudzić kreatywność studenta i zagwarantować mu rozwój kompetencji nie tylko w ujęciu indywidualnym, ale społecznym grupowym. Powiązanie przedmiotu z innymi realizowane jest szczególnie w zakresie przedmiotów managerskich. Student powinien nabyć umiejętność odpowiedniego umiejscowienia zdobywanej wiedzy i umiejętności w strukturze własnych kompetencji. Organizacja wykładów z tego przedmiotu przewiduje głównie formę prelekcyjną z zachęcaniem studentów do zadawania pytań i rozpoczynania dyskusji. Organizacja zajęć - ćwiczeń, opiera się na krótkich mini-wykładach teoretycznych, wprowadzających do danego zagadnienia i aktywnych ćwiczeniach. W których odbywać się będzie między innymi praca zespołowa nad rozwiązaniem wybranego studium przypadku, konsultowanego później na forum grupy. |