Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Nauk o Sporcie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Sport |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Specjalizacja instruktorska : dyscyplina Tenis |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Specjalizacja Instruktorska dla wszystkich specjalności z wyłączeniem "Menadżer Organizacji Sportowej" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Dydaktyki Sportu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr M. Nowak, adiunkt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr M. Lewandowski, adiunkt, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
C1 Umożliwienie zdobycia wieloaspektowej wiedzy o specyficznych własnościach dyscypliny tenis (także w kontekście historycznym oraz formalnym - przepisy, regulaminy), ze szczególnym uwzględnieniem aspektów metodycznych procesu nauczania umiejętności technicznych oraz umiejętności gry w tenisa w odniesieniu do uczestników będących w różnym wieku oraz posiadających zróżnicowane umiejętności początkowe (wyjściowe). C2 Umożliwienie nabywania umiejętności bezpiecznego planowania, realizowania oraz kontrolowania procesu naboru i selekcji, nauczania, doskonalenia oraz aplikowania umiejętności ruchowych i umiejętności gry do warunków rywalizacji sportowej, jak również umożliwienie nabywania umiejętności organizowania współzawodnictwa tenisowego uwzględniające jego zróżnicowane cele (sport, wychowanie fizyczne, rekreacja oraz sport osób niepełnosprawnych), adekwatnie do wieku i poziomu sportowego uczestników współzawodnictwa. C3 Umożliwienie nabywania kompetencji społecznych przejawiających się w sprawności organizacyjnej, komunikatywności, empatii, a także asertywności w relacjach uczący - uczeń, organizator - uczestnik, sędzia - zawodnik, animator - beneficjent, itp. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające zapoznanie się przez studentów z problematyką bezpiecznego organizowania, realizowania oraz kontrolowania procesu nauki, doskonalenia oraz praktycznego aplikowania umiejętności ruchowych i gry w dyscyplinie tenis, doskonalenie technicznych umiejętności indywidualnych i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć metodycznych, oraz wynikających z realizacji zadań organizatora i wykonawcy wydarzeń sportowych (współzawodnictwa), zdobycie kompetencji sprawnego komunikowania się z uczestnikami procesu szkolenia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku szkolnym. |