Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Nauk o Sporcie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Sport |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Specjalizacja instruktorska : dyscyplina Badminton |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Specjalizacja Instruktorska dla wszystkich specjalności z wyłączeniem "Menadżer Organizacji Sportowej" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Dydaktyki Sportu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr H. Nawara, starszy wykładowca |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr H. Nawara, starszy wykładowca |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
C.2 Wskazanie na różnorodne możliwości wykorzystania sprzętu do gry w badmintona w kształtowaniu i doskonaleniu podstawowych przejawów sprawności fizycznej dzieci, mlodziezy i osób doroslych. C.3 Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności techniki gry w badmintona i interpretacji elementarnych zasad i przepisów gry. C.4 Opanowanie umiejętności organizowania i realizowania badmintonowych imprez sportowych dla dzieci, mlodziezy i osób dorosłych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Zajęcia mają charakter praktyczny, ćwiczenia realizowane są w hali sportowej AWF we Wrocławiu (ul. Witelona 25a) oraz w wybranych obiektach sportowych Wrocławia wyposażonych w korty do gry w badmintona. Podczas zajęć studenci zaznajamiani są z wszechstronnymi walorami badmintona jako gry sportowej, poznają historię rozwoju dyscypliny na świecie i w Polsce, opanowują podstawowe elementy techniki gry, a ponadto przyswajają umiejętności interpretacji elementarnych zasad, reguł i przepisów gry. W końcowej fazie edukacji studenci organizują badmintonową imprezę rekreacyjno-sportową, przyjmując na siebie różnorodne funkcje i zadania organizacyjne. |