Ramowy program studiów
Wersja: 3
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Terapia zajęciowa |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Praktyka terapii zajęciowej w starszym wieku |
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
Status przedmiotu |
Praktyka |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
KTZ_12_I_S_03 - Proces i modele praktyki w terapii zajęciowej, |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr B. Skolimowska, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
----- |
Cel przedmiotu |
Celem praktyki zawodowej w obszarze geriatrii jest przygotowanie studenta do pracy z osobami starszymi i w podeszłym wieku i ich rodzinami/opiekunami prawnymi; poznanie różnych ról terapeuty zajęciowego oraz poznanie funkcjonowania różnych instytucji, środowisk dla osób starszych i w podeszłym wieku |
Opis przedmiotu |
Praktyka zawodowa w obszarze geriatrii ma na celu przygotowanie studenta do pracy z osobami starszymi i w podeszłym wieku i ich rodzinami/opiekunami prawnymi. Podczas jej trwania student praktykuje samodzielnie i pod nadzorem przy wykorzystaniu wiedzy i umiejętności dotychczas zdobytych. Student : - praktykuje z osobami starszymi i w podeszłym wieku z ich niepełnosprawną ; - przeciwdziała negatywnym skutkom wykluczenia społecznego osób starszych i w podeszłym wieku i ich rodzin; - praktykuje z osobami w geriatrii wraz z rodzinami/opiekunami i rozwija swoje pomysły i praktyczne sposoby, w którym można dostosować realizację interwencji do potrzeb osób starszych, z którymi pracuje - umożliwia zaangażowanie/dostęp do ważnych i znaczących zajęć dla jednostki lub grupy; - praktykuje w zakresie ergonomii oraz w projektowaniu i wprowadzaniu adaptacji dla osób starszych i w podeszłym wieku - poznaje funkcjonowanie środowiska domowego ,ośrodków//szpitali w których terapeuta zajęciowy pracuje z osobami starszymi i w podeszłym wieku - analizuje rolę zajęcia w procesie aktywnego starzenia się i sposoby wspierania osób starszych, aby doświadczyć zdrowia i dobrego samopoczucia w późniejszym życiu. Praktyka przygotowuje studentów do samodzielnych działań zawodowych: od pierwszego kontaktu z klientami, przez ocenę i programowanie celów interwencji lub projektu do ich wykonania i ewaluacji całego procesu terapii zajęciowej. Praktyka rozwija umiejętności współpracy z ramach zespołu multiprofesjonalnego, aby kompleksowo określić potrzeby zajęciowe klientów i zapewnić wysoką jakość serwisu. |