Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Terapia zajęciowa |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny i ogólnoakademicki |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Etyka społeczna |
|
|
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j. angielski, |
Status przedmiotu |
Przedmioty ogólnoakademickie - Moduł II (Moduł I lub II do wyboru) |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
PJTZ_12_I_S_11 - Język angielski |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr R. Bugaj, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr R. Bugaj, adiunkt, |
Cel przedmiotu |
Cele przedmiotu: Opanowanie umiejętności
analizowania i ewaluowania podstawowych kategorii, pojęć i dylematów
bioetycznych dotyczących nauk biomedycznych i ochrony zdrowia Zrozumienie, samodzielna
analiza oraz interpretacja zasad moralnych i deontologicznych w relacji
terapeutycznej z uwzględnieniem terapii zajęciowej Zrozumienie zasad
prowadzenia rzetelnych badań/eksperymentów naukowych oraz poznanie zagrożeń i
nadużyć związanych z budowaniem wiedzy naukowej oraz praktyki opartej na
dowodach (EBP) |
Opis przedmiotu |
W kursie wyodrębnić można trzy części: 1. Przedstawienie podstawowych kategorii, pojęć, definicji i dylematów etycznych w naukach medycznych. Analiza wybranych koncepcji etycznych, sposobów argumentacji oraz analizy bioetycznej z uwzględnieniem terapii zajęciowej. 2. Analiza i interpretacja wybranych dylematów etycznych związanych z naukami medycznymi oraz naukami o zajęciu (occupational science) 3. Etyka i deontologia w terapii zajęciowej. Zasady etyczne w relacji terapeutycznej - sposoby budowania etyki terapeuty zajęciowego. Zasady moralne i deontologiczne w terapii zajęciowej. Deontologiczno-prawne podstawy zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce i na świecie. |