Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Fizjoterapii |
Kierunek studiów |
Terapia zajęciowa |
Studia |
I stopnia |
Profil |
Praktyczny i ogólnoakademicki |
Specjalność |
----- |
Nazwa przedmiotu |
Wstęp do terapii zajęciowej |
|
|
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j. angielski, |
Status przedmiotu |
Przedmioty ogólnoakademickie - Moduł I (Moduł I lub II do wyboru) |
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
PJTZ_12_I_S_11 - Język angielski |
Jednostka prowadząca |
Wydział Fizjoterapii |
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr R. Bugaj, adiunkt |
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr R. Bugaj, adiunkt, |
Cel przedmiotu |
Student: 1. Potrafi wyjaśnić teoretyczne podstawy terapii zajęciowej, rozumie znaczenie holistycznego podejścia do kwestii zdrowia, dobrostanu, niepełnosprawności oraz aktywności i partycypacji. 2. Integruje i włącza elementy wiedzy biologicznej, medycznej, psychologicznej i społecznej wyjaśniając koncepcje zajęć, aktywności i partycypacji. 3. Rozumie znaczenie praktyki skupionej na kliencie w terapii zajęciowej, potrafi zastosować elementy modeli praktycznych uwzględniając perspektywę klienta. 4. Rozumie podstawy procesu uczenia się przez całe życie(LLL) i potrafi wykorzystać w nauce elementy metody problemowej (PBL) 5. Rozumie znaczenie praktyki opartej na dowodach (EBP) w terapii zajęciowej, potrafi wyróżnić i przeanalizować wybrane ramy odniesienia i zmieniający się paradygmat erapii zajęciowej |
Opis przedmiotu |
Wstęp do terapii zajęciowej wprowadza w zagadnienia leżące u podstaw nauk (occupational science) oraz zawodów związanych z zajęciową naturą człowieka. Przedstawiony zostaje rys historyczny terapii zajęciowej na świecie i Polsce oraz jej współczesne ramy, z uwzględnieniem kierunków rozwoju. Wskazana jest również odrębność i podobieństwa do dziedzin i profesji pokrewnych. W kursie uwględnione zostają wybrane perspektywy teoretyczne terapii zajęciowej, modele praktyczne oraz ramy odniesienia w pracy terapeutycznej. Wprowadzane są również wybrane narzędzia praktyczne wykorzystywane obecnie w terapii zajęciowej oraz, w ograniczonym zakresie, działania praktyczne w pracowni terapii zajęciowej. |