Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego |
||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||
Profil |
Ogólnoakademicki |
||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Antropologia filozoficzna |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł 1: Przygotowanie w zakresie merytorycznym do nauczania pierwszego przedmiotu (wychowania fizycznego) |
||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
----- |
||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Podstaw Fizjoterapii |
||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr hab. R. Dobrowolski, adiunkt |
||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr hab. R. Dobrowolski, adiunkt, |
||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Przedstawienie głównych zagadnień z zakresu antropologii filozoficznej na przykładzie wybranych systemów filozoficznych, poczynając do starożytności do czasów współczesnych. Wykazanie historyczności i względnej relatywności ustaleń antropologii filozoficznej. Wskazanie na wiedzę o filozoficznych, kulturowych i psychologicznych determinantach ludzkiej samotożsamości jako na istotne źródło warunkujące określone indywidualne i zbiorowe postawy i działania. Rozbudzenie świadomości specyfiki tego, co ludzkie. Nauka tolerancji wobec tego, co Inne. Ukazanie wagi uwzględnienia kulturowego kontekstu w pracy absolwenta Wychowania Fizycznego. |
||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Antropologia filozoficzna to nauka przygotowująca studentów do tolerancyjnej konfrontacji z coraz częstszym doświadczaniem kulturowej odmienności. Przedstawienie głównych zagadnień antropologii filozoficznej, poczynając od starożytności do czasów współczesnych. Wykazanie względnej relatywności kulturowych określeń tego, co stanowić ma istotę człowieczeństwa. |