Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Praktyka pedagogiczno - metodyczna w szkole ponadgimnazjalnej |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł praktyk |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
KWF_13_II_S_58 - Metodyka WF - szkoła ponadgimnazjalna |
|||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Pedagogiki Kultury Fizycznej |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław, |
|||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Praktyczne przygotowanie studenta do realizacji celów i treści programowych Wychowania Fizycznego opisanych w Podstawie Programowej w procesie szkolnego WF, zgodnie ze strategią mieszaną, w klasach I- III szkoły ponadgimnazjalnej. Umożliwienie studentom zdobycia wiedzy i umiejętności koniecznych do samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej na poziomie celów szczegółowych operacyjnych i nieoperacyjnych (w jednostce metodycznej) oraz wykorzystania form i metod specyficznych w pracy z uczniem na IV etapie edukacji szkolnej. Kształtowanie wrażliwości studenta na rozwijanie u uczniów klas szkoły ponadgimnazjalnej świadomości do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej (kulturze zdrowia, rekreacji, sportowej i estetycznej) w formach lekcyjnych ii pozalekcyjnych. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające studentom poznanie problematyki związanej z interpretacją celów II etapu edukacji (szkoła ponadgimnazjalna), opisanych w Podstawie Programowej dla przedmiotu Wychowanie Fizyczne, i formami ich realizacji (zgodnie ze strategią mieszaną) w procesie szkolnego wychowania fizycznego. W ramach przedmiotu student zdobędzie kompetencje zawodowe (nauczyciela WF) do samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej w jednostce metodycznej, na poziomie celów szczegółowych operacyjnych i nieoperacyjnych. Student zdobędzie umiejętności planowania jednostki metodycznej z wykorzystaniem metod i form pracy z uczniem adekwatnie do jego potrzeb i możliwości rozwojowych. Student rozwinie autorefleksyjną postawę wobec warsztatu pracy nauczyciela wychowania fizycznego w procesie kształtowania u uczniów pozytywnych postaw do wartości zdrowia, rekreacji, sportu i zachowań estetycznych. |