poniedziałek, 2 grudnia 2024 | Portal eORDO Omnis v. 1.116.1.5.61

Portal eORDO Omnis

Niezalogowano
Użytkownik anonimowy
Zaloguj się

AWF we Wrocławiu

Ramowy program studiów

Szczegóły przedmiotu

Wersja: 1

Informacje ogólne


Wydział

Wydział Wychowania Fizycznego

Kierunek studiów

Wychowanie Fizyczne

Studia

II stopnia

Profil

Praktyczny i ogólnoakademicki

Specjalność

-----

Nazwa przedmiotu

Metodyka wychowania fizycznego - szkoła ponadgimnazjalna


Forma studiów Rok studiów Semestr Suma godzin dydaktycznych Liczba punktów ECTS
Wykłady Ćwiczenia/praktyki
Stacjonarne 1 1 --- --- ---
1 2 0 30.0 2.0
Suma 0 30.0 2.0


Języki w jakich jest i może być realizowany kurs

j. angielski,
j.polski

Status przedmiotu

Moduł 1: Przygotowanie w zakresie merytorycznym do nauczania pierwszego przedmiotu (wychowania fizycznego)

Wymagania wstępne (lista przedmiotów)

KWF_13_S_I_42 - Metodyka wychowania fizycznego klasy IV-VI - Szkoła podstawowa planowanie kierunkowe i wynikowe,
WF_15_I_002 - Metodyka wychowania fizycznego - edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna,
KWF_12_I_S_30 - Metodyka wychowania fizycznego - planowanie metodyczne

Jednostka prowadząca

Katedra Pedagogiki Kultury Fizycznej

Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu

dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław

Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia

dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław,
dr R. Kumala, adiunkt,
dr A. Skarul, adiunkt,
dr W. Starościak, adiunkt,
dr A. Wójcik-Grzyb, adiunkt

Cel przedmiotu

Praktyczne przygotowanie studenta do samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej na poziomie szczegółowym (organizacji form i metod pracy z uczniem) na etapie edukacji w szkole ponadgimnazjalnej

 Umożliwienie studentom  rozwijanie kreatywności   w doborze metod i form pracy z z uczniami szkoły ponadgimnazjalne

Kształtowanie wrażliwości i odpowiedzialności studenta za  rozwój swoich kompetencji pedagogicznych określonych w standardach kształcenia nauczycieli szkół wyższych (dydaktyczne, wychowawcze i społeczne, kreatywne, prakseologiczne, komunikacyjne, informacyjno- medialne)


Opis przedmiotu

Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające studentom poznanie problematyki związanej z interpretacją celów IVetapu edukacji (szkoła ponadgimnazjalna), opisanych w Podstawie Programowej dla przedmiotu Wychowanie  Fizyczne, oraz formami ich realizacji  (zgodnie ze strategią mieszaną) w procesie szkolnego wychowania fizycznego.

W ramach przedmiotu student zdobędzie kompetencje zawodowe (nauczyciela WF) do samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej na poziomie szczegółowym w formie scenariusza zajęć oraz zgodnie z koncepcją wieloperspektywności. Student zdobędzie umiejętności planowania procesu wychowania fizycznego wg strategii: od wiedzy szkolnej do samowiedzy i umiejętności życiowych uczniów  w procesie wychowania fizycznego

Student rozwinie autorefleksyjną postawę wobec  warsztatu pracy nauczyciela wychowania fizycznego w procesie autoedukacji uczniów do samowiedzy uczestnika kultury fizycznej