Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego |
||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny i ogólnoakademicki |
||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Metodyka wychowania fizycznego - szkoła ponadgimnazjalna |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j. angielski, |
||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Moduł 1: Przygotowanie w zakresie merytorycznym do nauczania pierwszego przedmiotu (wychowania fizycznego) |
||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
KWF_13_S_I_42 - Metodyka wychowania fizycznego klasy IV-VI - Szkoła podstawowa planowanie kierunkowe i wynikowe, |
||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Pedagogiki Kultury Fizycznej |
||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław |
||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr hab. H. Guła-Kubiszewska, prof. AWF Wrocław, |
||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
Praktyczne przygotowanie studenta do samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej na poziomie szczegółowym (organizacji form i metod pracy z uczniem) na etapie edukacji w szkole ponadgimnazjalnej Umożliwienie studentom rozwijanie kreatywności w doborze metod i form pracy z z uczniami szkoły ponadgimnazjalne Kształtowanie wrażliwości i odpowiedzialności studenta za rozwój swoich kompetencji pedagogicznych określonych w standardach kształcenia nauczycieli szkół wyższych (dydaktyczne, wychowawcze i społeczne, kreatywne, prakseologiczne, komunikacyjne, informacyjno- medialne) |
||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające studentom poznanie problematyki związanej z interpretacją celów IVetapu edukacji (szkoła ponadgimnazjalna), opisanych w Podstawie Programowej dla przedmiotu Wychowanie Fizyczne, oraz formami ich realizacji (zgodnie ze strategią mieszaną) w procesie szkolnego wychowania fizycznego. W ramach przedmiotu student zdobędzie
kompetencje zawodowe (nauczyciela WF) do samodzielnego projektowania,
programowania i
planowania pracy dydaktyczno- wychowawczej na poziomie szczegółowym w
formie scenariusza zajęć oraz zgodnie z koncepcją wieloperspektywności.
Student zdobędzie umiejętności planowania procesu wychowania fizycznego wg strategii: od wiedzy szkolnej do samowiedzy i umiejętności życiowych uczniów w procesie
wychowania fizycznego |