Ramowy program studiów
Wersja: 1
Informacje ogólne
Wydział |
Wydział Wychowania Fizycznego |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
Wychowanie Fizyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studia |
II stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Ogólnoakademicki |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
wychowanie fizyczne osób z niepełnosprawnością umysłową |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Podstawy logopedii |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Języki w jakich jest i może być realizowany kurs |
j.polski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Specjalność: Wychowanie Fizyczne Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania wstępne (lista przedmiotów) |
KTIR_13_S_I_36 - Egzamin dyplomowy licencjacki |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka prowadząca |
Katedra Dydaktyki Wychowania Fizycznego |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr A. Wójcik-Grzyb, adiunkt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia |
dr A. Wójcik-Grzyb, adiunkt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel przedmiotu |
1. Wyposażenie studentów w wiadomości związane z prawidłowościami i zaburzeniami w rozwoju mowy w ontogenezie. 2. Wyposażenie studentów w wiadomości oraz umiejętności dotyczące rozpoznawania zaburzeń mowy i współwystępowania ich z innymi dysfunkcjami. 3. Przygotowanie studentów do projektowania fragmentów zajęć ruchowych z uwzględnieniem ćwiczeń usprawniających aparat artykulacyjny. 4. Przygotowanie studentów do projektowania fragmentów zajęć ruchowych z elementami logorytmiki. 5.Przygotowanie studentów do prowadzenia fragmentów zajęć ruchowych z elementami ćwiczeń logorytmicznych dla określonego zaburzenia mowy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis przedmiotu |
Przedmiot przeznaczony dla studentów II roku SUM na specjalności wychowanie fizyczne osób z niepełnosprawnością umysłową. Treści realizowane w ramach przedmiotu mają służyć wyposażeniu studentów w wiedzę i umiejętności w zakresie pracy podczas lekcji wychowania fizycznego z uczniem z zaburzeniem mowy współwystępującym przy określonej dysfunkcji. |